Sidor

torsdag 29 maj 2014

Virkad giraff


När jag såg den här giraffen var det kärlek vid första ögonkastet, den bara måste virkas! Sagt och gjort, jag köpte mönstret, virkade som en tok och nu har denna härliga figur fått flytta in till Lille V. Några restgarner och två nya garn blev en fin kombination. För att giraffen ska sitta bra och få en skön tyngd i rumpan så fyllde jag en strumpa (man tager vad man haver) med ris och placerade där, resten av giraffen är stoppad med vanlig stoppning. En nackdel med detta tilltag är ju dock att även om både garn och stoppning tål tvätt i fyrtio grader så gör ju inte riset det, värt att tänka på till nästa gång!



Mönster: Stoff & Stil
Garn: Grön - Catania från Schachenmayr (färg 0205)
Blå- Safran från Drops (09)
Lila- Cotton 8/4 från Stoff & Stil (ljuslila)
Brun- Catania från Schachenmayr (färg 0162)
Gul - Egypto Cotton från Schachenmayr (färg 00629)
Vit- Cotton 8/4 från Stoff & Stil (natur)

8 kommentarer:

  1. Söt! och det där med riset var ju bra att påpeka. Men en försiktig handtvätt med lite skrubbande på ytan går nog finfint! / Annika

    SvaraRadera
  2. vilken söting... och ja, det där med riset kan ju bli lite knasigt om han får åka ett varv i tvättmaskinen :-)

    SvaraRadera
  3. hej!Men vilken fin giraff,,den skulle jag också ha velat ha!. Jag tror också att om du tvättar den för hand så går det..o giraffen blir finare i tvätt för hand än i maskinen. Hallen blev fin, vilka härliga läder handtag.

    SvaraRadera
  4. Såklart att det var kärlek vid första ögonkastet. Hur söt som helst ju! :)

    SvaraRadera
  5. Nästa gång kan du hälla riset i en ballong

    SvaraRadera
  6. Så söt. Ska också köpa detta mönster har jag tänkt. Hur hör blir den ungefär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Enligt mönstret blir den 43 cm och det stämmer riktigt bra med hur min blev. I sittande är den ca 30 cm hög. Lycka till med virkningen!

      Radera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria