Sidor

tisdag 6 maj 2014

Platsbyggd bokhylla


Efter en period av mycket annat i livet så är jag åter tillbaka vid datorn och bloggen! Här hemma har det bland annat varit fullt upp med pyssel av det större slaget, även kallat renovering. Vårt vardagsrum har fått en ansiktslyftning med nya tapeter, lister och framför allt, en utbyggd vägg med inbyggd bokhylla. Designen står jag och min man för, snickrandet är mannens prestation och målandet min. Hyllan är byggd i mdf som fyra fristående hyllor som skruvats ihop. Väggen byggdes upp runt om hyllan och när den var spacklad, slipad och tapetserad så satte vi på lister som döljer alla skarvar. Vi målade alla skivor innan hyllan sattes ihop med drog även en sista strykning av listerna på plats för att dölja spacklade skruvhål. Roligt var det, och fint blev det. Men galet vilket jobb!


Som ni ser så är det lite glest i de nedersta facken. Någon som har tips på fina lådor i måtten 30x40 som man kan ha där?

1 kommentar:

  1. wowl så fint det blev... det är roligt att ha projekt tillsammans!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria