Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Babyfilt och örngott


Snart är det dags! Kanske när som helst, kanske några veckor kvar. Idag är det i vart fall en vecka kvar till beräknad födsel av den lille/lilla krabat som rumstrerar i min minst sagt tjocka mage. Jag har ju tagit det här med att graviditetens önskan att "boa in" till en ny nivå kan tyckas, eftersom vi under sommaren har både packat ned och packat upp hela vårt bohag i och med flytten. Att flytta är ju ett rätt ordentligt projekt får man erkänna så tiden till att sy och pyssla har inte riktigt funnits. Men nu har jag äntligen tagit mig lite tid och sytt en filt med matchande örngott till den lilla bebisen. Filten är helt enkelt två ihopsydda trikåtyger och kantad med kantband i trikå. En ny bekantskap för mig, trikåkantband, ser ut som vanliga kantband men är lite mjukare och något mer följsamma att forma runt hörn osv. 

Tyg: Randig trikå, trikå med flugsvampar och bomullsväv med prickar 
Kantband: Ohlssons tyger


5 kommentarer:

  1. Vilken himlans fin filt! Gillar svamptyget som tusan.
    Bara en vecka kvar... spännande, spännande...! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin filt till det lilla livet. Spännande att ha förlossningen så nära nu. Det är en härlig tid att vänta barn. Få känna sig lite speciell, boa in sig och bara uppleva. Kan tänka mig att du haft fullt upp med att flytta.

    Må så gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vilket fint set! Och så spännande med bebisen som kommer snart!

    SvaraRadera
  4. Så fint!! Hoppas bebisen kommer snart!

    SvaraRadera
  5. Så fint litet set och så mysigt att ha en bebis att se fram emot! Kram Sara

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria