Sidor

måndag 19 november 2012

Mormorsrutig tröja


Första gången jag såg det här fina tyget så log jag gott framför datorn, för visst blir man glad av det. Härliga hubbabubbafärger i kombination med klassiskt virkmönster. Jag valde efter visst grubblande att använda tyget till en ganska enkel tröja och låta mönstret få ta sin plats, och extra nöjd blev jag när jag upptäckte att den ljusblå muddväv som jag köpt i ett helt annat syfte passade så fint i färg.

Tyg: 
Mormorsrutor - Liandlo
Muddväv - www.stoffochstil.se

6 kommentarer:

  1. Jag håller helt med! En underbar tröja!
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
  2. Underbar!! Man blir glad när man ser den.

    Ha en fin vecka

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Så gölligt! Jag som älskar mormorsrutor :)

    SvaraRadera
  4. Den är helt underbar, mönstret är verkligen ljuvligt :)

    SvaraRadera
  5. Åååh, vill ha! Kanske skulle man kunna sy en tunika till sig själv i det här tyget, eller blir det för mycket?

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria