Sidor

lördag 9 juni 2012

Virkeländet går sakta framåt


Tänkte bara meddela att det går framåt med virkeländet, äntligen! Det har varit några toppar och dalar sedan jag sist bekände min klantighet. När jag först tog fram virknålen deklarerade min man att han är, eller var, väldigt duktig på virkning. Han kan virka jättelånga snören och dra upp dem igen riktigt fort. Hans sistnämnda förmåga har kommit väl till pass. Han har t.ex. hjälpt mig med att repa upp en hel ärm. Men nu går det som sagt framåt igen. Jag har virkat en tredje ärm och börjar så smått se ljuset i tunneln. Jag har även pysslat lite med knappar till eländet, velar dock fortfarande lite om jag ska använda dem eller ha någon form av träknapp istället.

Trots alla motgångar i detta projekt så har jag inte vett att lägga virkning åt sidan och idag har jag unnat mig något som jag hoppas ska komma väl till pass under sommaren. Stickcafé, en skön bok med recept samt stick- och virkbeskrivningar på olika klassiska kakor och bakverk, av Anna Braw och Carine Johansson. Jag tänker mig att stickning och virkning är ett perfekt sommarpyssel när man inte är så mycket hemma. Att kånka med symaskinen på semestern är nog inte så uppskattat men att packa ned en halvvirkad chokladboll är ju inga problem.

Knapparna ovan kommer från Stoff & Stil.

3 kommentarer:

  1. Skam den som ger sig! Bra där!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Ska bli riktigt kul att se det "där elendät" när du är klar!! Det påminner mig att jag borde ta tag i mitt "lilla projekt"... har ärmarna kvar så det borde jg ju virka i ett naffs :S //Louise

    SvaraRadera
  3. Starkt jobbat! Jag tänker som du om sommaren, lättare att ta med garn och virknål/stickor än symaskinen... Det går ju dessutom att både virka och sticka i bilen, om du inte har tendens till att bli åksjuk alltså!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria