Sidor

fredag 4 maj 2012

Vårgrön klänning


Äntligen klar! Den här klänningen har legat och skräpat halvfärdig på sybordet i flera veckor. Mönstret är nästan detsamma som när jag gjorde den älskade klänningen, men jag ville ha lite mer rynk i kjolen och en större storlek. Lite på en höft ändrade jag i mönstret och hoppades på det bästa, det gick inte så bra. Då gick jag lös med saxen för att förhoppningsvis styra upp det hela, det gick inte heller bra. Sen blev den liggande... 


Problemet var att den blev alltför bred och kort. Men idag fick jag tummen ur och sydde in den och gjorde en enkel fåll genom att bara sy en rullsöm i nederkanten och därmed spara så mycket på längden som möjligt. Resultatet tål kanske inte riktigt att synas i sömmarna men det syns inte när klänningen är på, och jag är säkert på att lilla s inte bryr sig om det!

Tyg: Enfärgat - Stoff & Stil
Grönt med hjärtan - Åhléns

4 kommentarer:

  1. Dina barnkläder är så fina! Påminner mig om allt jag sydde till mina småttingar som nu är stora ;)
    Trevlig helg!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Så himla fin! Du är jätteduktig på att sy! Ha en finfin helg :-)

    SvaraRadera
  3. Bedårande... Du kan din symaskin måste jag säga, för allt du gör blir bara så hmla fint!! Är du självlärd eller har du någon utbildning bakom dig?! /Louise

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Jag är självlärd och har min kära mamma att tacka för att jag började öva tidigt!

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria