Sidor

fredag 11 maj 2012

EFIT fotoutmaning - en vanlig dag

Nu ska ni få hänga med mig på en helt vanlig dag i bilder. Jag har glatt hängt på fotutmaningen E.F.I.T - ett foto i timmen, som fantastiskt kreativa Fröken Pyssel har dragit igång. Det blev inte riktigt ett foto i timmen men väl en liten inblick i hur min vardag ser ut. Jag är föräldraledig med min härliga lilla dotter och ni får nu hänga med oss på vår helt vanliga torsdag. En torsdag där våra planer regnade bort och dagen blev så vanlig att den nästan blev ovanlig.


05:47 Lilla s vaknar och vi startar vår dag
07:30 Frukosten avklarad, vattnar, fixar & donar
09:00 Regnet vräker ner, vi ställer in cykelutflykt


10:00 Promenad i regnet, lilla s sover 
11:00 Syr på senaste projektet som visas här inom kort
12:00 Lunch, bestämd ettåring äter själv


13:00 Städar enligt den vanliga arbetsfördelningen, jag plockar i och lilla s plockar ur
14:30 Promenad med tupplur under smattrande regnskydd
16:00 Tar en kopp te innan det är dags att fixa middag


18:00 Åker och hämtar ut nummerlapp inför lördagen
19:30 Bakar blåbärsmuffins
21:00 Degar i soffan och virkar på virkeländet

10 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig dag! Vad mycket du fått gjort ändå, trots en liten sabotör :-D Tack för ditt fina bidrag och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Härlig mysig dag beskriven med vackra bilder :)
    Lycka till på Göteborsvarvettävlingen ( heter den så?)

    SvaraRadera
  3. Oj,göteborgsvarvet, det var verkligen inte illa! Skulle vara kul att titta men känns inte som bästa valet av dag att åka in till Gbg med barnvagn :-P Fin EFIT och fin blogg!

    SvaraRadera
  4. Kanske springer du just nu omkring på banan eller har du gått i mål. Hoppas att det gick bra .själv har jag sprungit andra lopp, dock inte Göteborgsvarvet,

    Grattis i efterskott.......30 ...plötsligt kände jag mig allt lite gammal..hahaha..fast åldern har väl egentligen igen betydelse. Känner mig som 30...fast man närmar sig 41..ojdå!

    Hoppas att din helg blir kanon
    Kramelikram Veronica

    SvaraRadera
  5. Vilket kul sätt att få följa er dag på och vad härligt det var att tänka tillbaks på min egen f-ledighet. Hoppas loppet gick bra och att du tar dig ur sängen i morgon utan för mycket träningsvärk :-) .

    SvaraRadera
  6. Vilket kul sätt att följa er dag på och härligt att tänka tillbaks på min egen f-ledighet. Hoppas loppet gick bra och att du kan ta dig ur sängen utan allt för mycket träningsvärk i morgon :-).

    Maria

    SvaraRadera
  7. En alldeles vanlig och härlig dag, presenterad i vackra bilder. Jag ÄLSKAR vardag! På riktigt!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  8. Så kul att få se en del av din dag. Härliga bilder! Hoppas att loppet igår gick bra.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Tack för alla fin kommentarer och tack för alla lyckönskningar inför varvet. Det gick riktigt fint faktiskt, 1:59:56, alltså fyra sekunder på rätt sida om den magiska tvåtimmars gränsen! Mycket nöjd med loppet och tiden, tack för peppning!

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder och så skoj att se din dag! Nu blev jag nyfiken och måste kolla in vad "virkeländet" är för något!!
    Ha det bäst, Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria