Sidor

måndag 9 april 2012

Decoupage - första försöket




En god vän till mig har pysslat en del med decoupage och jag har beundrat hennes fina grejer. Jag har länge velat testa själv och med "använd det du har utmaningen" i ryggen har jag nu gjort slag i saken. Jag valde en enkel liten ask som första projekt och tycker att den blev riktigt bra. Asken är en bättre begagnad pappask som jag fått med när jag köpt ett smycke någon gång. Den hade en stor logga på ovansidan så jag började med att klä den med vitt papper för att loggan inte skulle synas igenom. Det hela var ett lagom svårt pyssel och allt som allt tog det mig nog inte mer än 10 min att göra förutom torktiden.


Beskrivning: Dela servetten så att bara det yttersta lagret är kvar. Pensla lim/lack på ytan som ska kläs in. Lägg på servetten och stryk ut ojämnheter (så gått det går, detta var det svåraste). Pensla med limmet/lacket på sevetten. Låt torka och pensla sedan en gång till. Klar!


Decoupage lim och lack i ett: Panduro
Servett: IKEA

2 kommentarer:

  1. Härlig ask! Visst är det ett roligt sätt att förnya sina saker på. Jag gjorde några påskkort i år med decupageteknik. Det finns ju så otroligt många fina servetter.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev :D Det är enkelt att piffa upp något trist till otroligt fint :D

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria