Sidor

måndag 26 mars 2012

Äkta 70-tal och lite vårblommor


Det här underbara tyget har jag fått av min mamma och det är inköpt utav henne i början av det glada 70-talet, några stuvbitar fanns sparade och dem har jag fått ärva. Även om mössan på den här bilden lätt kan förväxlas med en tehuva (eller kanske äggvärmare, äggkoppen som här tjänstgör som vas får ju tankarna att gå till frukostbordet) så är det alltså en mössa.


Grundtanken var att även s:et skulle vara i det blommiga tyget men när jag testade det märkte jag att det syntes dåligt då kontrasten mot det vita inte blev så stor. Jag gick då tillbaka till mammas påse och fann där en liten bit orange velour som passade perfekt. Den som är en samlare får härmed vatten på sin kvarn. Den 10x10 cm stora tygbiten, som kanske förvarats med den så välbekanta motiveringen "den kan vara bra att ha", kom till nytta även den! Jag sydde mössan i höstas och nu när jag tog fram den igen hade den så klart blivit för liten. Så snart kommer nog mer i mössväg att synas här på bloggen, och på lilla s huvud...



Tyg: Arvegods

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar! Det är gör mig så glad och det är så roligt att få se vem som är här inne och kikar. Kram Maria